Diagnoza psychologiczna
Kompleksowa ocena stanu emocjonalnego oraz rozwoju poznawczego dziecka. Pomaga zidentyfikować przyczyny lękowości, trudności w komunikacji lub niskiej motywacji, aby dobrać indywidualny program wsparcia psychologicznego.
Diagnoza pedagogiczna
Analiza poziomu umiejętności akademickich dziecka: czytanie, pisanie, rachunki, myślenie logiczne. Wykrywamy przyczyny trudności w nauce i udzielamy zaleceń, jak osiągnąć sukcesy w szkole.
Diagnoza logopedyczna
Ocena rozwoju mowy dziecka: wymowa dźwięków, umiejętności leksykalno-gramatyczne oraz rozumienie mowy. Pomaga wykryć problemy, takie jak zaburzenia wymowy, opóźnienie rozwoju mowy, i opracować plan korekcyjny.
Diagnoza ADHD
Kompleksowa ocena zespołu deficytu uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) z użyciem nowoczesnych metod. Zawiera analizę cech zachowań, poziomu koncentracji uwagi, impulsywności i nadpobudliwości. Jednym z kluczowych narzędzi jest diagnostyka komputerowa MOXO (zmodyfikowany test ciągłej wydajności), naukowo udokumentowana metoda, która pozwala obiektywnie zmierzyć wskaźniki kontroli poznawczej, stabilności uwagi i szybkości reakcji. Dzięki temu możliwe jest nie tylko wykrycie specyficznych cech funkcjonowania układu nerwowego, ale także opracowanie spersonalizowanych strategii korekcyjnych.
Diagnoza dysleksji (trudności w nauce)
Specjalistyczne badanie w celu wykrycia dysleksji i innych zaburzeń związanych z nauką. Pomagamy zrozumieć, dlaczego dziecku trudno opanować czytanie lub pisanie, oraz dobieramy skuteczne metody korekty.
Diagnoza systemu sensorycznego
Badanie pracy integracji sensorycznej dziecka. Oceniamy, jak dziecko postrzega i przetwarza informacje z jego zmysłów, aby poradzić sobie z nadwrażliwością lub niedowrażliwością oraz poprawić adaptację do otoczenia.
Zajęcia korekcyjne
To kompleks zajęć skierowanych na rozwój i odbudowę funkcji poznawczych dziecka (pamięć, uwaga, myślenie) oraz poprawę regulacji emocjonalnej.
W trakcie zajęć wykorzystywane są gry, ćwiczenia oraz specjalne metody stymulujące pracę mózgu. Indywidualne podejście pozwala efektywnie radzić sobie z trudnościami w nauce, zachowaniu oraz adaptacji.
Prowadzamy innowacyjną metodę, mającą na celu rozwój koordynacji, uwagi, pamięci i umiejętności szkolnych poprzez ćwiczenia równoważne. Podstawą tej metody jest naukowe uzasadnienie roli móżdżku w regulacji procesów poznawczych i motorycznych.
Podczas zajęć dzieci wykonują specjalne ćwiczenia na desce balansującej, łącząc je z zadaniami na koordynację ruchów, koncentrację oraz percepcję słuchową. Tego rodzaju stymulacja aktywizuje interakcje między półkulami, poprawia integrację sensomotoryczną i wspomaga harmonijny rozwój układu nerwowego. Metoda jest szczególnie skuteczna dla dzieci z ADHD, dysleksją, zaburzeniami koordynacji oraz innymi specyficznymi trudnościami w rozwoju.
Oferujemy zajęcia indywidualne oraz grupowe. Dzieci do zajęć grupowych dobierane są na podstawie diagnozy.
Rozwój inteligencji emocjonalnej
To zajęcia grupowe oparte na nowoczesnych badaniach w dziedzinie psychologii i neuropsychologii. Mają na celu rozwój u dzieci umiejętności rozpoznawania i zarządzania swoimi emocjami, zrozumienia uczuć innych ludzi oraz skutecznego funkcjonowania w grupie. Poprzez gry tematyczne, dyskusje oraz specjalnie opracowane ćwiczenia dzieci rozwijają empatię, samoregulację oraz umiejętności społeczne. Zajęcia odbywają się w wspierającym środowisku, co sprzyja nie tylko emocjonalnemu, ale i osobistemu rozwojowi.
Zajęcia z rozwoju funkcji psychologiczno-pedagogicznych
To indywidualne lub grupowe spotkania mające na celu rozwój umiejętności poznawczych i szkolnych. Psycholog-pedagog pomaga dziecku radzić sobie z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu, rozwija pamięć, uwagę oraz myślenie logiczne. Zajęcia odbywają się w formie zabawy, z wykorzystaniem metod mających na celu zwiększenie motywacji i pewności siebie.

W NEUROhealth diagnozy przeprowadzają wykwalifikowani specjaliści.
Jeśli nie jesteście pewni, jaki rodzaj diagnostyki jest potrzebny waszemu dziecku, zapraszamy do zapisania się na konsultację z naszymi specjalistami, którzy wskażą odpowiedni kierunek diagnozowania i dalszej pracy korekcyjnej, zgodnie z indywidualnymi potrzebami waszego dziecka.